marți, 21 iunie 2011

skit ska skit ha

skriver cv. det är kul.

jag kan undervisa; förstår vikten av att skapa dialog, motivation och intresse.

jag är kreativ, språkkunnig och super på organisation. kan skapa god stämning och bra möten mellan människor.

jag är grym.

för att få till utbildningsförteckningen, göra den komplett och korrekt, loggade jag in i Ladok för att skaffa ett utdrag på mina högskolepoäng. i vanlig ordning påmindes jag om att jag har ganska många högskolepoäng.

med råge tillräckligt många för att duga som merit för att få undervisa på Institutionen för spanska, portugisiska och latinamerikastudier på SU. tydligen.

som det verkar krävs det dock, utöver (istället för?) formella meriter, goda relationer till institutionens ledningsgrupp.

så, efter år av obekvämt engagemang för studenters rättigheter, är det så att säga kört för mig, hur många examen jag än skaffar mig. antar jag.

fast det är klart, både min cv och jag är ju grym så jag behöver verkligen inte ta jobb på vilket skitställe som helst...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu